söndag 16 september 2012

Söndag 1


Det är alltid dom små marginalerna som gör det.
Det känner alla till.

Bläddrar igenom söndagens tidning och inser hur många porträtt det är i tidningen.
Folk som har gjort saker, eller för den delen ska göra saker.
Vi har inte många berättande bilder i dagens tidning.
På samma gång blir jag så imponerad av mina kollegor som trollar fram bilder ändå.
Ja, det handlar på många sätt om att trolla fram bilder av ingenting.
Men det är ju också en del av vårt jobb, visst.
Att göra något "omöjligt" möjligt så att säga.
Jag har tjatat om detta så många gånger tidigare.

Hussein El-Alawi går på rally.
Det är något annat. Det händer, vi är med och betraktar och dokumenterar.
Men rytmen i tidningen blir stillastående om man tittar på produkten som en helhet.
Vi jobbar mycket med det där, att få en bra rytm i den men det är inte alltid det går tyvärr.
Det oroar mig.

Alla dagstidningar går ju åt det hållet och så ser det också ut att gå rätt dåligt för dom/oss.
Synd.

Söndagen bjuder också på en dimma och kyla som tydligt visar på att hösten nu är här.

Min fina pappa fyller år idag. Jag måste ringa och gratulera honom såklart.

Jag ska visa dig några sidor som jag tycker är riktigt snyggt löst av mina duktiga kollegor på rena porträtt på folk och så slänger jag såklart med "Husses" reportage också.

Försök att ha en fin söndag.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden