måndag 20 maj 2013

Annandag pingst

Solen skiner idag.
Mitt jobb jag skulle gjort i morse sprack tyvärr, för dålig planering helt enkelt.

Har köpt en karta till ett annat jobb som jag ska göra på torsdag.

Pratat bildhantering på telefon och det är spännande det där, det går att säga mycket om det.
Jag fattar inte diskussionen om Paul Hansens bild, så onödigt och sjukt på samma gång.
Lite som att bildjournalistiken sågar av sig sin egen gren. För jag antar att det inte är någon utanför vår bransch som tar upp det men i betraktarens ögon är det redan kört så att säga.
Synd och onödigt i en bransch som redan har det rätt tufft.
Det jag kan om svensk bildjournalistik är dessutom att om det handlar om bearbetning i photoshop så finns det andra exempel att ta upp men jag gör det som sagt inte.
Inte idag åtminstone.
Christian Andersson skriver om det här.

Nu ska jag ut på en "tagning".

Vi hörs mer.

p.s Bilden är från Dublin men det har du redan fattat va?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden