fredag 31 maj 2013

Bloggen

Det är fredag och jag vaknar med ett riktigt glatt humör.
Det är över 25 grader varmt i Skåne och solen skiner. 

Annars har det varit en riktigt hetsig vecka.

I tisdags hade jag varit 20 år på Sydsvenskan och det skrev jag om här på bloggen.
Otroligt vilken ökning det blev på antal besökare den dagen.
En bit över 3000 besökare bara den dagen.
Inte så illa och det var något positivt med det.

Jag ser dessutom att bloggen närmar sig miljon-strecket.
Det är ju riktigt roligt det. 
Får ha en tävling inom kort.




Däremot röstades den där fotolagen igenom idag och det är lite surt ändå.
Läs mer om det här.

Tobbe låter glad.
Det gör mig också glad och att ha en sån fin vän som honom är jag glad för.
Igår fick jag ett riktigt brev av honom genom posten.
Det gjorde mig både rörd och glad.
Tack Torbjörn Jakobsson.


Imorgon är det jag som åker till Halmstad för ett möte med "face to face".
Okej, det är lite pressande men det ska också bli väldigt roligt såklart.
Jag återkommer med det.

Helmut Newton på väg in på Fotografiska och du ser med lätthet en liten snutt här.

"Sista måltiden" med bildredaktionen i tisdags.
Saknas gör Lisbeth Westerlund, IDK och Peter Frennesson.


Det känns alltid tråkigt när man precis börjat lära känna praktikanterna så ska dom sluta.
Så är det alltid.
Nu är det dags för vårens praktikanter att lämna oss för ett tag.
Både Laura Mendelin och Fredrik Jalhed går mot sina slut på praktiken.
Igår var jag och Emma Larsson som var Fredriks handledare och hade 5-kamp på tivolit och åt mat.
Det var en helt strålande kväll även om praktikanterna var bäst på 5-kampen...
Nu ska dom snart tillsammans hålla i fredagsbönen som jag måste skynda mig till.

Jag och Laura Mendelin på tåget hem. 
Vi hade mycket roligare än vad bilden säger.

Foto: Emma Larsson/iPhone


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden