torsdag 27 juni 2013

1000000



Då passerade min blogg det där magiska 1-miljon klickstrecket.
Så roligt.

Hurra för den!

Den började som en liten familjär förklaring till mamma vad jag var ute och gjorde men har snabbt vuxit till fler besökare.
Många undrar hur jag orkar och pallar men jag tycker oftast det är väldigt roligt.
Avslappnande på något sätt.

Jag firade gårdagen med att åka till Köpenhamn och titta på fotografi och träffa vänner från Politiken.
Så fint.

Jag hade också utsett en tävling om någon kunde ta en skärmdump när räkneverket passerade 1000000 precis och det kom in många mail.
Jag är glad för det också, så roligt.
Alltifrån 0999945 upp till 1000087.
Vilken engagemang!
Härligt.
Vann gjorde Johan Landby som lyckats komma in precis på miljonstrecket.
Jag kommer sända honom ett pris för det.
Grattis!


Annars känns det som vanligt.
Jag är ledig och kommer ner i fart och har det rätt fint.
Idag får jag besök av min goda vän Torbjörn Jakobsson och hans tjejer.
Det blir fint.

Posten ringer och berättar att det kommer ett paket mellan 14-16.
Tack, säger jag och blir nyfiken såklart.
Vad är på gång?

Jag har köpt sommarböcker och igår kom det med posten ytterligare en bok från min goda vän Jonas Lindkvist.
Samtidigt fick jag via mail och iTunes en skiva av en annan fin vän i Göran Thorén.
Är det jul nu eller vad har jag gjort?

Tack, tack, tack.










Den här mannen ramlade (bokstavligen) av tåget och där blev han liggandes.
En vänlig dansk man hjälper honom upp innan han vandrar vidare in mot centralen i Köpenhamn.
Där får han övervikt och ett håll igen och faller.
Benen hamnar i kors och han reder tyvärr inte ut det tills han får hjälp med det och vandrar vidare.
Vardag.
Semester.





Nu är det torsdag som du vet.
Då tar vi oss an den på bästa sätt!

5 kommentarer:

Eivind Vogel-Rödin sa...

Kul, grattis!
Av ren nyfikenhet vad använder du för statistikverktyg?

Lars D sa...

Tack så mycket!
Jag hittade något på nätet, eller rättare sagt Daniel Nilsson hjälpte mig med det för länge sedan.
Det tickar på fint.

/LarsD

Fredrik Reuterhäll sa...

Overkligt! Kul Lars!

Anonym sa...

Helt galet, en miljon!! Ett stort grattis på den och ett extra grattis för alla kloka, tänkvärda, roliga, sorgliga, nyttiga och inte minst inspirerande blogginlägg genom åren. Jag måste erkänna att jag inte hinner med, snart är det semester och då hoppas jag få tid att se filmklipp och länkar som jag inte hunnit med än. kram Jenny

Lars D sa...

Tack Jenny!
Skönt med semester, hoppas du får ta det lite lugnt och ha det fint också. Vore kul att ses snart.
11 och 21.

kram,

LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden