lördag 22 juni 2013

Ett hundra

Midsommardag.
Inlägg 100 för denna månaden.
Alltid lika skönt på något sätt.

Igår var jag på midsommarfirande i Skanör och där har dom varje år ett skidlopp genom stan.
Bilden är från det.
Laget "nördarna" gör sig färdiga kan vi säga.
Låt mig säga att jag var där för tidningen räkning alltså.

Ta dig en titt på Seamus Murphys bilder från Afghanistan här.

På morgonen lyssnar jag på en intervju med Anthony Barboza.
Ta dig gärna en titt på hans hemsida.

Nu är det jag som gör det sista lördag/söndag innan jag går på semester.
Känns fint ärligt talat.

Midsommardagen är förresten en sån där dag då det inte kommer någon tidning.
Så har det alltid varit men det stämmer inte riktigt längre. Vi på Sydsvenskan ger ut en E-tidning som vi kallar den.
Eftersom jag var i tjänst igår hade ju jag chansen att få in en bild på "ettan" och det fick jag också.
Såhär ser det ut i dagens E-tidning.
Det finns mer i E-tidningen så tanka gärna hem den du också.


Lite roligt med den här bilden är att vi har som policy på tidningen att om det är människor under 18 år måste vi ha föräldrarnas tillåtelse.
Det tar bort massor med spontana bilder, jag vet men så är det.
Liksom att vi ska ha namn på dom som är med på bild också.
Gör det ännu svårare.
På ettabilden dansar en kvinna med några barn och jag siktar in mig på henne så kan jag ta namn sen.
Jag frågar vad hon heter och sen också hur gammal hon är för att sedan ta kontaktuppgifter till någon förälder.
- Jag är 31 år, säger hon.
- Va! skojar du, säger jag.
När jag förklarar varför jag frågat det skrattar hon och dansar vidare med sin dotter.

På A2 har jag en bild från det där "gåsaloppet" där jag helt enkelt inte lyckats ta namnen på herrarna som sitter där.
Laget som alltså kallade sig "nördarna" har jag ju namn på och hängde på under det lilla loppet.
Men det gör ju det hela lite snävt kanske.




Såhär ser det ut inne i tidningen.

Nu är det som sagt midsommardag och lördag och jag ska bege mig till Köpenhamn och jobba där idag.
Det ska bli riktigt roligt.

Ha en fin lördag.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden