lördag 15 juni 2013

Skåneleden (de gemensamma projekten)


Vi brukar vara rätt bra på att göra gemensamma projekt på Sydsvenskan.
Nu fick vi alla i uppgift att göra varsin snutt av Skåneleden.
Jag fick Bjärehalvön och lyckades också få den stora bilden.
Kul.






Sådär såg det alltså ut i dagens tidning, men kanske detta ännu mer är ett web-projekt så att säga.
Vi har nämligen Krister Cronqvist på vår redaktion som kan flash vilket gör att han bygger ihop allt i ett härligt paket så klicka dig hit så ser du mer.
Det kommer se ut som här nere.

Det här sättet att jobba på tror jag mycket på, det var synd att vi blev så få som genomförde det men allt kom i en väldigt olycklig tid.
Men att sätta ihop olika saker under ett paket är fantastiskt om du frågar mig.
Det skulle man kunna göra på många olika saker.

Här ser du förresten min film.


När jag var bildchef på Sydsvenskan lyckades vi också göra några gemensamma grejer.
Här hittar du ett projekt vi gjorde om Amiralsgatan, där du kan klicka dig runt på olika nedslag.
Vi gjorde också en grej om skånska dansbanor en sommar och tyvärr hittar jag inte den stora gemensamma stora grejen men mitt lilla nedslag hittar du här.

Ha en fin lördag.

10 kommentarer:

Laura sa...

Gillar verkligen din insats i Skåneleden filmen, hur du vandrar bland stock och sten och lyxar till det med öl och pianomusik. Fint ! :)

Laura sa...

Gillar verkligen din insats i skåneleden filmen! hur du vandrar över stock och sten och djupa skogar och samtidigt lyxar till det med tångbad och levande pianomusik. Fint :)

Jonas sa...

Kanonbra projekt med en jättefin film av dig.
Hoppas Lars Damen ser detta och förstår att det är just sånt här han inte vill ha i Sydsvenskan.

Fredrik Reuterhäll sa...

Lars, nu är det så att jag har supermycket att göra. Tvätt som ska vikas, plocka upp efter gårdagen och målning att avslutas. Sen presenterar du material som jag måste se. Typiskt dig...

Amiralsgatan hade jag inte sett förut. Grymt ambitiöst och det håller ihop så bra! Hög klass. Jag gillar verkligen utförandet där alla historier binds ihop med någonting gemensamt. Att få överblick på en karta att klicka sig genom, att alla fotografer berättar/fotograferar olika historier från samma område, väldigt, väldigt bra. Jag har inte sett någon som gjort så tidigare. Finns det andra tidningar som gör det?

Grymt mycket Bergman i vissa av kompositionerna i din film från Bjärehalvön, snyggt.

Anonym sa...

Damen läser inte tidningen.

Anonym sa...

Han läser Stockholmstidningar, börsnoteringar och sina egna lönespecifikationer.

Lars D sa...

Tack Laura.
Tack Jonas.

Tack Fredrik. Men förlåt:-)
Tänkte på Bergman och döden...

/LarsD

Anonym sa...

Lars Dahmén är för övrigt en katastrof!

Daniel Nilsson sa...

Mycket snyggt kompis!
Soft och avkopplande att titta på, som en semester ungefär!
Lagom stor bira du fick in där i baren!

//Daniel

Lars D sa...

Tack Daniel
Klart jag fick det:-)
Den smakade fint minns jag...

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden