torsdag 20 juni 2013

Linda har namnsdag!


Det är torsdag.

Jag har fikat med Ola Torkelsson.
Han gjorde detta till Fokus för en tid sedan.

Solen skiner vackert där ut och vi sitter ute i slottstaden och myser på ett trottoarfik kan man säga.

Jag måste skriva en krönika.
Jag menar.
Komma igång med den.

Nu börjar verkligen semestern komma närmare.
Jag har fått "lotten" att jobba på midsommarafton.

Jag imponeras av berättarlusten i dokumentären om Woody, du har kollat den va?

I natt när jag kom hem såg jag en väldigt märklig film, jag vet inte vad jag ska säga om den.
Behöver jag säga något?

Mitt räkneverk närmar sig verkligen 1 miljon nu.
Spännande.

Jag planerar lite för workshopen i augusti och gläds åt sponsorer som vill hjälpa oss.
Glad blir jag.

Mina fina vänner Tobbe&Jonas döttrar fyller båda år idag.
Jag lyfter på hatten och säger grattis till flickorna.

Jag kommer ju åka på en ny hårddisk, jag bara känner det.
Konsumtion liksom.

Jag jobbar kväll.
Städar mitt skåp och tömmer. 
Många fina minnen och små grejer som kommer fram.

Imorse när jag vaknade hade jag en filmidé i huvudet med ett väldigt fint intro.
Får se om jag kan filma det (introt alltså) åtminstone.
Måste filma mer.
Roligt.

Ljud är också kul.

Hämtar ett nytt pass.

Micke Berg har en knapp man kan skänka pengar till honom på sin blogg.
Ska jag också ha det kanske, kommer det in några pengar mån tro?
Skulle du vilja skänka en tia för att du ibland är inne här?

Kör alltid utan motljusskydd men nu fick jag plötsligt ett sug efter ett.
Får leta upp det. 
Visst, hittade en hög i skåpet och kanske det är just en av dom jag ska ha.

Inte ett uppdrag denna veckan där det händer något.

Vill hitta glädjen igen, vi snackade mycket om den jag och Ola idag över den där koppen te.
Det gäller att hitta glädjen också.
Kom också ihåg att du alltid jobbar på din egen CV.
Till helgen hoppas jag glädjen kommer igen.

På lördag börjar "sommar"...med Jonas Gardell.
Något för den podcast-frälste.
Ja, om du inte är en sådan som hinner lyssna precis när det går.
13:00 i så fall.

Scanpix i Köpenhamn söker en bildredaktör.

Jag ser att Sydsvenskans bildredaktion är med i Journalisten.
"Den sista måltiden".
Humor.

Jag får filmen "Fotografen från Riga" i brevlådan.
Det gör mig också glad.

Allvarligt, jag har kanske tjatat om detta men gå in här och se den högst upp till höger.
Larry Towell.
Nej förresten. 
Se dom andra också.

För något år sedan när jag var i Amsterdam så påverkade verkligen Zed Nelson mig.
Se detta.


Du kan också titta på den här, här nedan.


Hemma i hyllan har jag en bok av Pelle Bergström som jag verkligen gillar.
"järn" heter den.

Har du tråkigt på midsommar och har kollat Woody-grejen och behöver mer att göra kan du alltid kolla in den här.


Du såg filmen om Anton Corbijn va?
Annars får du leta dig ner här på bloggen.

Börjar bli dags för mig att ta mig an kvällsvakten som dom säger i Danmark.

Planerar.

Bilderna är från OS i Turin, 2006 som jag hade chansen att få bevaka.




3 kommentarer:

Björn Dalin sa...

Zed Nelson gjorde ett fantastiskt starkt bildspel som visades på Visa pour l'image 1998. Ett bildspel med diabilder på projektorer. Otroligt bra berättat och många starka bilder. Det hette "Gun Nation". Ämnet verkar nästan alltid vara aktuellt i USA.

http://www.zednelson.com/?GunNation:1

Fredrik Reuterhäll sa...

Sjukt matigt inlägg Lars!

Glad midsommar!

Lars D sa...

Tack ska ni ha!
Glad midsommar på er.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden