fredag 11 oktober 2013

Det överexponerade gömstället


Skånska Dagbladet startar hotell och Zlatan startar sin egen kanal.
Hoppas någon fäller hans fotografer ordentligt.

Designpriserna är utdelade och inom dagspressen var SvD den stora vinnaren.

Jag såg Johan Rheborgs bok "Backstage" och jag tycker den är fin.
Se mer om det här.

Snart är det dags för årets PF-dagar i Danmark och jag ska försöka komma iväg.

Det är fredag och jag sitter i detta nu i ett mörkt litet rum i Lund.
Bredvid mig sitter IDK och spelar Eldkvarn på sin dator.
Bakom mig står en fläkt och surrar, vi har så litet rum att elektroniken skulle göra rummet så varmt annars.
Vi jobbar helgen också, jag och IDK.

Jonas i NY tipsar om detta.

Läs gärna den här intervjun som David Alan Harvey gjort med JR.

På söndag när jag jobbat klart är det jag som kör till Kalmar för en videokurs.
Du ser några tips här nedanför.



Bilden till det här inlägget är tagen på Tokyo fiskmarknad.
Jag har varit där 3 gånger med helt olika upplevelser.
Första gången jag var där var det stängt för inventering och andra gången gick jag fritt runt och sista gången kom jag inte in om jag inte höll mig till den turistgrupp som arrangerades.
Jag smet ifrån den.

Förr om åren åt vi alltid sushi på fredagarna, nu äter vi inte längre ihop.
Men det är klart att det är vemodigt.
Ja, ja släpp det nu när det är fredag och allt.

Min kompis Fredrik Reuterhäll drar till Ryssland på workshop.
Det gör han rätt i såklart.
Se mer av workshop-ledarens filmer här.

IDK sticker ut på jobb.
Jag byter till Bob Hund.

När du kommer hem ikväll och känner tristessen över att det är helg.
Nu igen liksom så ta dig en titt på den här.
Eller den här.
Kobra kan du gott hinna med också.

Vi har förresten under alla år haft ett gäng bilder i källaren som vi samlat från olika utställningar.
När tidningen fyllde 150 år hade vi en utställning på Konsthallen i Malmö som kallades "Med solen i ryggen".
Nu ska dessa bilder auktioneras ut så passa på att köpa några pärlor.
Enligt ryktet, du vet det där berömda ryktet sägs det att Konsthallens publikrekord fortfarande är från den utställningen.
Intresset var men kanske allra helst är väldigt populärt.
Men jag fattar, det behöver jag verkligen inte ta med dig här och nu.
Eller hur?

Igår blev jag intervjuad av mässtidningen till Fotomässan i Stockholm.
Den äger rum i Stockholm i slutet av november.
Jag har några "gig" där.
Det blir spännande.

Jag fick en förfrågan om ett annat "gig" i mars i Uppsala.
Vi får se om det går hela vägen.

Såg att Årets Bild är i Sundsvall nästa gång och det är verkligen ingen nyhet.
Men det är också i mars.
Bara det.
Liksom Norrlandsdagarna som också är i Mars.
Tyvärr tror jag det krockar med varandra men jag är inte säker för nätet i det här lilla rummet är så segt så jag kör snart en sax genom rutan på den här skärmen som dessutom är så jävla dålig!
Lugn, lugn....okej, jag fattar.

Det kan vara dags att runda av det här inlägget.
Ta fredag med spex i Lund och allt vad det innebär.

"Använd ilskan där det ger resultat".


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden