tisdag 17 december 2013

Stressen mojnar fint


Ja men visst, då var mina singelbilder uppladdade till Årets Bild också.
Mitt i allt annat som ska vara färdigt innan jul fick jag tummen ur och sände in dom.
Snabbt och lätt.
Bara reportagen kvar alltså.
Jag gissar att jag kan stänga igen det där innan julafton.
Skönt så.

Såg du Capas färgbilder förresten?
Du gör det här.

Varje gång jag träffar Nils Jakobsson på Bildbyrån så slår det mig vilken himla fin kille han är.
Jag blir glad av det.
Idag fick jag chansen igen att vara i hans närhet.

Jag får klart med ett gig i Finland i januari och två andra utlandsresor.
Vad händer nu?
Så roligt.
Just nu är jag rätt trött ärligt talat, det har varit ett tufft år och imorgon är det jag som stämplar ut för en julledighet men sen känner jag mig pepp igen.

Får inte till den där nya skärmen. Så mörk i det mörka på något sätt.
Håkan Röjder är inkopplad.

Jag har bytt kalender nu, den gäller från den här veckan.
"Plågan kan vara ett frö, ur vilken glädjen spirar" står det i den just den här veckan.

På bilden är det stadsministern som dricker vatten. 
Ja, det kan han väl få göra.

Idag hör jag mig själv säga "Javisst" på att skriva ytterligare en text till tidningen innan ledigheten.
Hur gick det till, hur ska jag hinna det?
Allt löser sig.

Idag gick jag runt i arenan och kollade inför det J-VM i ishockey som ska vara där.
800 puckar är levererade. 
Tydligen ska pucken hålla en temperatur på 16-17 grader och den ska under den här turneringen bytas hela tiden för att leva upp till det.
Bara så du vet alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden