onsdag 11 december 2013

Tekniskt strul


Ronaldo gör 2-0 till Real Madrid.

Sista dygnet har gått i ett måste jag säga.
Igår fick jag chansen att vara med på en Champions Leage match i Köpenhamn.
FC Köpenhamn mot Real Madrid och det är ju egentligen inget konstigt med det.
Matchstart 20:45 och jag lämnade 5 bilder som var beställa till första upplagan 22:45.
Matchen var slut 22:30 så ganska snabbt jobbat ändå.
Sen gjorde jag om bilderna och bytte några men fick besked hemifrån att det var tekniskt haveri och någon nästa upplaga inte var aktuell.
När tidningen lämnade tidningen så att säga, innan tryckeriet så visste vi inte ens om sportsidorna var med i tidningen.
Nu såg mina bilder helt kocko ut men dom var ändå med i papperet.






En ny grej för mig är tydligen att fotbollen nu kräver fem (5) domare.
Jag har aldrig sett att det står en domare, duktigt ivägen på kortsidan vid båda målen.
Eftersom fotograferna bara får sitta på kortsidan ställer det till det.
Ja, på långsidan har man ju en annan linjedomare som springer ivägen hela tiden också.
Det blir svårare och svårare alltså.
Här är en bild på Ronaldo som hade kunnat vara okej, men nu låt mig säga att domaren är lite ivägen.
Men det var en fin kväll och trots datumet i december frös jag ingenting.
Pressrummet kunde dessutom bjuda på fina mackor.
Lax, Skinka och någon röra som jag fattade det.



Zidane was in the house också.
Stilig.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden