tisdag 7 januari 2014

Deadline

Det kanske egentligen är idag det börjar på riktigt 2014.
Jag har ju smygstartat genom att ha jobbat två dagar. Mer som helgbevakning kan man säga och javisst, jag lyckades kamma hem 2 stycken C1:or i dagens tidning.
Både i Lundadelen och Malmödelen men det är inget vi snackar om här.
Okej?

Ett av jobben igår handlade om dessa hästar, mitt i centrala Malmö.
Ingen vet hur det ska gå med dom, nu när stället tycks ha konkat.

Annars börjar 2014 rätt bra. Det kommer några fina mail.
Nya idéer skapas i hjärnan, några möten är inplanerade.
På torsdag flyger jag till Finland och föreläser på Vasabladet, det blir riktigt roligt.
Jag har fått äran att prata bildjournalistik för redaktionen och sen ytterligare ett snack för fotograferna på eftermiddagen.
Idag drog handbolls-EM igång kan man säga då landslaget tränade för tomma läktare på Rosengård här i Malmö.

Årets Bild sköt fram sin inlämning, då är ändå deadline vårt jobbs viktigaste sak.
Håll deadline, annars går tidningen.
Nu vet ju inte jag vad som låg bakom det där men lite skumt känns det.

Borde läsa mer än vad jag gör.

Planerna inför 2014 svajar fortfarande lite i skallen men året ska bli bättre än 2013.
Så är det bara.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden