torsdag 23 januari 2014

Nike


Jo, men jag ser at detta inte är en höjdare till bild.
Okej, den är tagen på höjden tydligen men annars ingen höjdare alltså.
Men ett knäpp, jag tror ärligt talat det är mitt första med min nya kamera.
Bara en sån sak.
Låt oss kalla det ett testknäpp.

Men det blev ju en riktigt fin torsdag det här.

Jag började dagen med ett bra möte i Lund.
Sen vidare på en snabb träning och sen ett möte med MFF.
Kändes också bra.
Sen ytterligare en träning och sen var dagen förbi.
Fint så.
Nu är jag ledig tills på söndag.

Fotograf-frukost imorgon.
Bra start på fredagen kan jag lova.

Jag fick det där "giget" i Luleå i mars.
Kul, då får jag förbereda mig för det och boka resa och sånt.
Härligt!
Det rullar på fint alltså.

Jag går igenom alla insända bidrag till Danska Årets Bild.
I vissa klasser hittar jag inte en enda bild att prisa.
Lite skrämmande kanske och ganska lärorikt.

Imorgon tänker jag hinna med att gå igenom min utrustning.
Tejpa om den där det behövs.

Idag fick jag och Peter Frennesson dessutom till det riktigt bra vid våra bord.
Jag berättar inte mer än så för då är det du som ringer S:t Lars och frågar om det finns plats.
Men jag är nöjd.
Mycket nöjd.

Kanske jag ska göra en såndär Blurb-bok, bara för att jag kan?
Vi får se.

Jonas i NY tipsar om den här texten om AP, har du sett den?

På måndag ska jag ut och resa, det blir kul.
Men det här med väskor, det tar ju aldrig slut.
Kolla den här filmen om David Alan Harvey, Magnumfotografen som tycks ha samma problem.


För övrigt hade jag gärna hängt lite i hans lägenhet i Brooklyn.


Se också hans senaste bok när du ändå är igång. 
Vi du se honom föreläsa så gå in här.
Jag var där.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars!
Kan du skriva några rader om hur du går igenom din utrustning? Det här med tejpen tex...

Med vänlig hälsning, Rickard

Lars D sa...

Hej Richard

Det är egentligen inget konstigt, vi kan kalla det kameravård.
Jag snyggar till dom lite bara och putsar linserna och så ibland, vid behov tejpar jag ner dom igen.
Fö ratt dom ska se lite skruttigare ut och inte så stöldbegärliga kanske.
Jag sätter alltså svart tejp där det står något i vitt, typ Canon och så.
Bara för att få ner "nyheten" lite.
Nu är dom redo.

vänligen,

LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden