lördag 18 januari 2014

Hotellutsikt, Silkeborg


Oj, det blev som sagt ett lite stressigt dygn ändå det här.
Anlände 01:30 som sagt och var uppe tidigt och genom fönstret tycker jag mig se hösten.
På något sätt.

Jag har hunnit med 22 mil på Jylland redan och lämnat ett jobb och lämnat en kollega i Århus.
Nu ska jag ladda en timma för att ta tag i kvällspasset.
Full fart får jag nog ändå kalla det.

Hinner tänka en del i bilen.
Århus tror jag har bytt namn från Aarhus så det är lättare för oss svenskar, för så har vi ju alltid kallat stan.
Men när jag kör längs motorvägen så ser jag att Aalborg inte bytt.
Precis de tankarna kommer längs motorvägen mellan Århus och Herning.
Nu är jag i Silkeborg.
Mitt emellan.

Rummet är ganska kallt men utsikten är fin och motionscykeln och en sån där pilatesboll har fått känna sig levande på morgonen.
Liksom jag själv.
Det är lite kallt på rummet dock.


Min fina kamrat Göran Thorén fyller år idag.
Hurra! Hurra för dig.

Jag lägger till några punkter i "min hemliga svarta" för 2014.
Det gäller att göra skillnader på "att göra-listan" och "2014-målsättningar".
Lätt att hamna fel på det.

Har tänkt mycket på Alex Webb.
Se den, du minns va?

Nils Jakobsson.
Vilken fin kille han är.

Ola Axman rapporterar på facebook om Årets Bild-jury arbetet i Sundsvall.
Du har säkert sett det.

Bläddrar i Fool.
Igen.

Är ändå väldigt glad för min iPad.

Nu ska jag packa ihop, sträcka ut och bege mig tillbaka till Herning.
Är det snurrigt?
Vad tror du det är för mig då?

Ha en fin lördagskväll, det ska jag ha.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden