tisdag 10 juni 2014

200 ska bort!


Men, shit!
Ett riktigt bra dygn går mot sitt slut och sängen kallar inom kort.

Gårdagen bjöd på sol och nöjesfält i Danmark med ett helt gäng barn och på kvällen slöt jag upp med Peter Frennesson och Per-Anders Jörgensen för en middag på Jægersborggade.
Det var inte igår vi tre satt ner och surrade.
Vi pratade viner, vi pratade business och bilder, bilder.
Det var en kväll helt i den andan som jag just nu behöver. Tack för det.
Vi snackade Trier såklart, ständigt den där Trier.
Se denna.
Vi åt och drack gott också såklart.
Du har sett Per-Anders tidning Fool nu va?

Per-Anders visar var skåpet ska stå.

Idag på morgonen tog jag båten till sundets pärla, Ven och mös golf och puttning.
Visst, under intervjun kunde jag putta lite och det är rätt svårt det där, även om jag satte en riktigt lång putt. 
Richard Åkesson var med och det är alltid fint att vara ute med honom.
Han öppnar dörrar och bjuder på många skratt.
Så med den känslan tog vi oss hem, trots en väldigt grinig busschaufför men ändå.
Fint. 
 Jag ville ha den där putten till sådär 9-11 meter medan Richard ville ha den till max 7 meter.
Men så noga är det väl inte?

Grym kanelbulle (nybakad) på båten dit.
Ven, Öresund.

När jag är hemma igen i stan får jag beskedet att mitt företag ska göra sig av med 200 personer.
Nu snackar vi!
200.
Så egentligen kanske detta borde vara en sorgens dag men jag väljer att ta en annan dörr.
Vill du så läs mer här.

På många sätt har det här dygnet varit fint.

Adam Haglund fortsätter sin blogg-serie om att vara företagare.

Jag ser också att min kollega Benjamin Peetre (formchef på Sydsvenskan) har släppt sin bok om "dagens lunch".
Han plåtade vad han åt i vår personalmatsal varje dag under ett år och nu finns det som bok.
Så härligt och roligt.
Kolla här.

Jag ser också att Jyllands-Posten har värvat Joachim Ladefoged.
Stort!

Som sista grej på arbetsdagen träffade jag Patricia som är boxare i både landslag och klubblag.
Härlig tjej och hon gjorde mig också glad på något sätt.
Det är hon du har på bilden nedan och överst.
Golftjejerna var också himla fina förresten.

Så, ett väldigt fint dygn helt enkelt.
Det tackar jag för.

Nu laddar jag för ytterligare en arbetsdag i tidningsindustrin.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden