fredag 6 juni 2014

Försökt slippa va med mig själv...


De där kommentarerna om att mitt yrke, fotograf inte finns kvar om 10 år skrämmer mig mest.
Inte finnas kvar?
Det är möjligt att mitt val att hoppa över gymnasiet straffar sig till sist.
På något sätt.

Den satsningen, på det här jobbet kanske skiter sig alltså.
Men går det att gå runt att oroa sig för det i 10 år? Är det rimligt?
Risken kan också vara större att jag hinner få en dödlig sjukdom eller bli överkörd av en lastbil när jag jagar en badboll som sticker iväg i vinden, längs E4:an...kanske är större.
Vem ska ta alla bilder som vi sköljs över i dessa "bild-diarré-tider".
Det är ju som bekant skillnad på fotografer och fotografer, så att lämna över det där till "alla är fotografer" kommer inte gå.
I längden.

Det är för mycket oroa i branschen just nu.
Kollegor som väntar på besked, tidningar och TV-kanaler läggs ner.
Det är märkligt i dessa tider när plattformen egentligen är som bäst för allt.

Vi får se.

Jag jobbar hela helgen och jagar på olika dagar som ska firas och rapporteras om.
Sen tillbaka, efter helgen, till min avdelning, sporten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sommarens workshop börjar kännas av, den kommer tidigt i augusti så det gäller att vara på tårna.
Copenhagen photo festival kickar igång, åk dit om du har chansen.
Imogron, lördag är det vernissage här i Malmö. Åsa Sjöström vet jag ställer ut och tiden är 13:00 och stället är Galleri David hall och det är fler fotografer än Åsa som ställer ut men jag har dålig koll tyvärr.
Jag jobbar som sagt, så jag vet inte om jag hinner komma förbi.

Några svenska fotografer, jag tror det handlar om 5 stycken har åkt till Brasilien för att rapportera om fotbolls-VM.
Fint för dom.

Jag fick löneförhöjning igår förresten, sa jag det?

Mina ögon svider och kliar, det både oroar och stör mig. Men jag tror mina förkylningar sätter sig på ögonen på något sätt.
Förkyld i juni liksom...

Jobbade med en skådespelerska idag, satan så säkra dom är framför kameran.
Mitt uppdrag var att filma en snutt och hon körde bara på.
Lätt som en plätt, innan klippbordet.
Det här med film, det är verkligen lockande men så mycket tid det krävs.
Tid, tid, tid...

Synd att jag missade vernissagen för studenterna från Sundsvall.
Stör mig lite.

Jörgen Johansson är på Sweden rock och jag blir glad av det, han harvar på med sina projekt och det är inspirerande bara det.  

Det är många som behöver semester just nu.
Jonas Lindkvist rapporterar om varmt väder men dåligt med lax från Norge.

Idag var jag på jobb i Lund, hos studenterna som ställde ut sina grejer.
Bilden till det här inlägget är ifrån det jobbet.

"Hitlers fotografer" ser du med lätthet här.

Men du kan också se en dokumentär om albinos i Afrika här, du kommer ihåg Johan Bävmans bilder va?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag fotograferar en man som är 2,07.
Det är långt det.

Jag ser att de här filmen nu finns på DVD, köp den du också.

Så kan det gå i photoshop såklart, kolla här.

Nu är det snart lördag.





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden