torsdag 24 november 2016

New York 7

En grej med att resa så klockan ändras är att man alltid vaknar så tidigt.
New York där jag nu varit i två nätter och två mornar med för den delen väcker mig redan vid 4-5 på morgonen.
Man känner sig redig och kommer upp och är så pigg och på gång och klockan har inte slagit 7 ens.
De två mornar jag hade på Manhattan kunde jag gå och möta solen när den gick upp och det var lika fint båda dagarna.

Vår första dag var det full fart med att hitta en bra "location" vilket vi också löste och sen satte vi oss och snackade igenom upplägget ordentligt, ändrade frågor och stämningar.
Det var den dagen jag hann med att göra några enkla snabba ärenden på egen hand också.
Tack och lov vet jag exakt var jag skulle så det gick snabbt.

Dag två var det filmdag och vi visste var vi skulle vara och hade betalat för att få vara där också och så kom vårt objekt som i stunden är hemlig (fråga mig inte varför) och så gjorde vi det vi kom dit för.
(Jag återkommer mer med vad det var vi gjorde där senare, när jag får)
Middag på en kubansk/kinesisk restaurang och så flög vi hem.
Nu är jag hemma alltså och imorgon är det fredag igen.

Funderar lite på varför man vaknar tidigt när man flyger till New York, Rio eller Los Angeles.
Jo, jo jag fattar att det har med tiden och kroppens egen "klocka" men hur kommer det sig att man vaknar tidigt även i Tokyo, Peking eller Bangkok också?

Bra är det åtminstone, jag känner mig så ordentlig.
Får se hur det blir här hemma imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden