torsdag 10 november 2016

Tillbaka i stolen


Jag vaknar tidigt.
Orolig på något sätt, mycket som ska tas tag i.
Kommer in rätt tidigt på kontoret och läser igenom skörden med måsten. Såg du att Emma Blom säger att man inte ska skriva om sin reaktion om valet i USA på nätet, du läser det här.

Jag bläddrar igenom tidningen "Journalisten" och läser lite om påvebesöket. Stämmer det verkligen att påven kom i ett chartrat flygplan som delvis var betalt av det mediahus som fick åka med i planet?
Förmodligen, jag börjar mer och mer att inte förvånas.
Här kan du läsa mer.

Igår var jag ute på reportage hela dagen så nu är jag tillbaka på kontoret och när jag kollar i mitt arkiv så tog jag bilder på mitt mobila kontor under en tid (bilderna till det här inlägget är från just det).
Det var förra året.

World Press Photo kommer med några nyheter inför årets tävling, du kan läsa om det här.

Vi har tyvärr inte fått något besked ännu efter inbrottet och nu är det över fem veckor sedan det hände.
Hade varit fint att få ett besked snart så man kan släppa det.

Jag läser Micke Bergs blogg och jag har aldrig läst så fint om en prostatakontroll.

Så stort det blir i media förresten när det kommer lite snö till huvudstaden, det rapporteras från varenda snölykta i stan.
Eller för att inte tala om den där rondellen som ska rivas mitt i stan, det tycks vara alla stockholmares smultronställe.
Att HELA Kiruna ska flyttas snackas det mindre om.

Ha en fin dag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden