torsdag 30 april 2009

Deskromantik


Nu i veckan har jag gjort några jobb ute på fältet.
Det är roligt, och viktigt också.
Jonas Nyhrén som är en härlig människa och en duktig nyhethef har myntat begreppet "deskromatik".
Det är så bra och många gånger slående. Hur många gånger har man inte varit ute på fältet och fått en förhoppning vad desken hemma förväntar sig. Vi som är ute ibland i den så kallade verkligeheten vet att det finns inte.
Här pratar vi deskromatik och därför är det viktigt nu när man själv är en del av desken.
Performence var jag på i tisdags. Eller det var mer en träff med en performenceartist.
Du ser det här nere. (jag vet inte varför vissa bilder bara blir svarta fyrkanter i pdf)
Det är en amerikansk tjej (som åker runt världen och uppträder)
Gärna naken och allt för att chocka.
Du ser lite av pjäsen här som alltså spelades i Malmö igår.
Nej, jag vet inte. Igår var jag på lite mer "vanlig" teater och det blev som här uppe i tidningen.
(även om inte de svarta plattorna syns i tidningen)
Undrar om inte jag ska börja med lite performence, vi får se.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden