fredag 14 augusti 2009

Halvtid


Den lilla ön jag stirrat på. Ligger där så fint och går man "ombord" på den så hittar man saker man inte hade tänkt sig.
Oväntat och galet på samma gång. I vattnet finns det mycket kräftor.
Tror jag.
På botten bland kräftor och dy och elände låg också min kamera jag fick som pris av Canon på Årets Bild ett tag.
Visst, den slank ur handen och plums. Det är min andra kamera i den sjön.
Jag fick pris för detta om du inte sett det.

Då har halva semestern gått. I morgon börjar friidrotts-VM i Berlin. Jag brukar åka på VM. Brukar kanske låter lite väl bra men jag menar att jag har varit på ganska många och nu är jag alltså inte det. Lite konstigt känns det och dessutom är det blå banor såg jag och det blir extra snyggt på bild.
Jag hängde med Linus Thörnblad inför EM i Göteborg för några år sedan och du ser ett bildspel här.
Här är ett från Osaka på Carolina Klüft som tog sitt väntade guld. När jag varit ute sådär på stora mästerskap så kommer det alltid sista dagen från hemmaredaktionen att vi kanske skulle göra ett uppslag med dina bästa bilder. I Osaka valde jag att göra det samma men med lite mer runtomkringbilder.
Du ser ett bildspel här.
Två svenska fotografer vet jag bloggar från VM i Berlin och du hittar den ena här och den andra här.

Har du varit och köpt Kamera&Bild förresten?
Gör det bums, det står om Bävman i den.

Jag surfar runt och på min kollega Andreas sida hittar jag denna.
Den där banan jag åkte för några dagar sedan bleknar något...


Jag sitter på ett hotell i Karlstad nu. Idag såg jag Petersen och Engströms utställning här på museet.
Vad ska jag säga? Behöver jag säga något? Vi hade en dansk chef som hette Brian för några år sedan och jag hade velat höra hans recension av det hela.
- Men for helvete man!
Om jag själv ska tycka något så gillar jag den ena sidan av utställning. Bra hängt och det finns en och annan pärla.
Dessutom håller det ihop bra.
Den andra sidan är "too much" för mig men min ena dotter tyckte det var kul.
Han hade mest plåtat sig själv i skogen, gärna naken.
- Han ser ut att ha väldigt ont, sa hon.
- Mmmm, så är det nog, sa jag.

Hon och jag bullade up med fredagsgodis framför K-special ikväll och det var ju också en fredag det.
Krigsfotografi. Du ser den här när dom lagt ut det.
Tänkvärd och grym. Många "stjärnor" Tack SVT play, det är grymt med er!

Du såg det här också va?


E18 på väg västerut. Jag plåtar, kör och lyssnar på "mammas nya kille".

Är man borta missar man mycket godis i tidningen också. Här kommer ett litet axplock av några grejer jag lyckats se.
Antingen innan jag gick eller som en ren överraskning genom datasystemet.
Åsa Sjöström hänger med några hästmänniskor. Hon skriver själv och det blir 10 sidor i Söndagsdelen.
Jenny Rydqvist redigerar. I samma nummer Johans mode som du ser längre ner.
Det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan...







Johan Bävman går på modevecka i Köpenhamn. SaraH skriver.






En nyhetsvecka. Gillberg har också semester så Petra redigerar.


Julia Lindemalm var i Polen och gjorde en grej på en stad som håller på att försvinna.
Kinga Sandén skrev det hela.




Åsa Wallin var i Hultsfred och gjorde ett reportage om hur det går där.
Johan Anderberg skrev det hela.
Se också hennes bildspel här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden