fredag 28 augusti 2009

Nykokta kräftor.


Från mitt rum blickar jag ut över en innergård.
Det är mycket Stockholm.Innergårdar.
Lite längre bort sjunger några människor och vad jag kan förstå så äter dom kräftor.
Det är sensommar i männsikobyn och allt blir gladare och gladare.
Jag får sova med stängt fönster, eller så somnar jag till små grodorna och snapsvisor.

Min dotter fick äta på Mc Donald´s och klockan var nästan 21:30 på Fridhemsplan.
Det var fullt med folk och det kom mer och mer människor in genom dörren.
- Pappa.
- Ja.
- Vad är klockan nu?
- 21:30 ungefär.
- Så är det så mycket folk som ska äta nu, det måste vara Stockholm det.
- Njae, det vet jag inte.
- Nej, det är klart i Kina äter dom också sent men där är maten helt annorlunda.
- Kommer du ihåg, pappa? Sniglar och daggmaskar på pinnar.
- Ja, jag kommer ihåg.
Ett år sedan ganska precis.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden