torsdag 3 september 2009

Kan du inte rösta?


Foto: Peter Frennesson
På fredagar samlar vi på bildredaktionen ihop oss för fredagsbön.
En håller i själva mötet och den får snacka om vad som helst eller visa i stort sett vad som helst.
Vi röstar också på veckans bild och här i detta inlägget ser du de bilder vi har att rösta på.
Den som plockar ut de bilder som vi ska rösta på snurrar också runt. Den här veckan tar jag ut.
Leif Å håller i snacket. Vilken bild skulle du rösta på?

Foto: Lars Brundin

Foto: Julia Lindemalm

Foto: Johan Bävman

Foto: Ingemar D Kristiansen

Foto: Hussein El-Alawi

8 kommentarer:

Susanne sa...

Peter Frennessons bild! Den uttrycker så mycket fart och livsglädje.

Erik sa...

Den översta bilden, den gör mig glad, den skulle jag kunna ha på väggen. Tycker bilden förmedlar massor med spontan okonstlad glädje som gör mig glad, känns bra att titta på den.

Anonym sa...

Det måste ju bli mat-Tina bilden
Ruskigt bra
Mvh F
matgalen.blogspot.com

Reportagebild sa...

Känns som öppet mål lite grann, men första bilden tycker jag är en given vinnare. Av ovan nämnda skäl.

/Fredrik

Tobias Welander sa...

Husseins bild. Alltid spännande när man inte fattar hur bilden är tagen. Lite som han som satte på en kamera i en väska på en kusk under ett travlopp (han jobbade väl på någon av kvällstidningarna?) någon gång på 70/80talet.

Vackert och annorlunda porträtt.

Lars W sa...

Bävmans bild: Idrotten in på bara skinnet, då menar jag inte bara de avklädda spelarna. Glädjen, arenan, den hemmasnickrade pokalen. Idrott som det var tänkt. Jag ser att de här pågarna är minst lika glada som killen med Z när de vunnit!

Johan Marklund sa...

Teaterbilden. Snygg bild, bra tajming, härlig luft.

Lars Dafgård sa...

Frennesson! Håller med föregående talare. Öppet mål. Otroligt hur glad man blir av bilden.

/Lars.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden