söndag 11 november 2012

Jenny Wärn 3


Idag får jag skriva på A2:an. Så här skriver jag.

Jag fascineras ofta av det där lite udda, det extrema.
Så har det alltid varit.
I mitt jobb som fotograf släpps jag ofta in på platser jag inte kommit till annars.
Jag ville se och lära mer om kroppsbyggande och fann Jenny Wärn, via internet.
Jenny tävlar i athletic fitness och vann sin klass i decembercupen i Lund 2011.
Det följdes av en SM-titel som gav henne en landslagsplats och väntande VM i Madrid.
Jag pratade med reportern Heidi Silvander som gärna var med och skrev historien.
Reportaget, som tog mig ner till Madrid, publicerar vi idag.
VM i bodybuilding, där athletic fitness ingår, var något helt nytt för mig.
Här blandades doften av riskaka och en lite syrlig lukt från den färg som kroppsbyggarna har på sig inför tävling, i en gigantisk mässlokal i centrala Madrid.
Jag lärde mig mycket om kroppsideal och såg enorma muskler.
Innan jag åkte ner till Madrid föreläste jag i en skola i Malmö om mitt jobb som fotograf, men kanske framför allt om OS i London som jag var på i somras. När vi kom in på VM i bodybuilding frågade, eller mer konstaterade, en femteklassare att männen har väldigt små kalsonger.
Det stämmer, så är det.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden