tisdag 20 november 2012

SAS



När presskonferensen är slut sticker alla direkt. Jag förstår en del av dom. Somliga har stått där sedan 06:00 men jag hänger på Wallenberg, det brukar kännas bäst så.
Tills det verkligen är slut.
Klockan är 17:20 och Wallenberg ska med sitt plan till Stockholm som går 18:10.
Jag frågar om han flyger med SAS.
Han skrattar till och säger:
- Nu gör jag det igen.
Han är stressad och lättad på samma gång efter långa förhandlingar.
Han berättar att hans bagage är borta och överrocken och ringer Fritz, ordförande i SAS styrelse.
Allt ligger i hans bil nämligen.
Olof Westerlund ställer en sista fråga som han svarar artigt på och sen ser vi en stor stadsjeep svänga in och Wallenberg skyndar fram till den men har ändå tid att vända sig om.
- Allt är löst, här kommer väskan, säger han och jag skulle kunna skriva i Köpenhamnsnatten.
Men det går ju inte. 
Klockan var ju bara 17:20 som sagt.
Såhär blev det i tidningen.



P.S Jag ställde asan på 20000 för ute i mörkret. Det är nytt för mig.



1 kommentar:

Anonym sa...

Så jobbar en riktig bildjournalist, lite till, inte följa flocken då får man det som ingen annan har.En av dom bästa nyhetsbilderna vi har haft på länge.Du är bäst.IDK

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden