måndag 8 juli 2013

Tårgas


Det här med tårgas är en svår grej.
Ikväll sköt polisen, helt utan anledning, enligt mig på gatorna i Istanbul.
Fattar liksom inte grejen, det känns mer som ett skådespel på något sätt.

Jag är heller inte förberedd på detta, vilket jag borde med gasmask och hjälm.
Men jag springer runt som en "lallare" och därför blir det som det blir rent bildmässigt.
Dessutom med en 3,5cm som längsta glugg.
Tjena!

Satan vad det svider, tårgasen alltså. 
Man vill i panik bara fly och det är också enda sättet om man just inte har gasmask på sig.
Att spy hade också varit att föredra.

Imorgon.
Det är imorgon jag hoppas på moderna museet och en båttur på Bosporen.
Okej?






2 kommentarer:

Hussein El-alawi sa...

Va har du inte 70-200 mm med ;- )

sköt om dig Vännen

Lars D sa...

Ligger hemma i Malmö.
Dumt, jag inser det. Liksom gasmasken:-(
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden