onsdag 31 juli 2013

Efes


Bilden är tagen från en liten balkong som fungerade som uteservering på en restaurang.
Platsen är Taksimtorget (väldigt nära åtminstone) i Istanbul.
Jag åt kyckling och drack en Efes.
Tårgasen hade precis lagt sig och restaurangägarna och kioskägarna hade dragit upp sina skydd för fönstren igen.

Det är alltid något speciellt med sista dagen för månaden.
Nu kastar vi oss in i augusti med allt det innebär.
Skolorna börjar och allt gör sig lite färdigt för hösten.

Det blir bra det med.

Fotografiskt är det inte särskilt mycket på gång. 
Jag sitter och gör mig färdig för workshopen jag och Jonas Lindkvist ska hålla i nästa vecka i Västerås.
Det är mycket med det, roligt såklart men det måste göras nu.
Inget konstigt med det.

Såg ett utdrag ur JH Engströms nya bok som han tydligen ska ha premiär av på Landskrona fotofestival.

Det är sommar överallt.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden