torsdag 19 juni 2014

Per-Anders Jörgensen

Foto: Fredrik Sjöstrand/YA

Här på Fredrik Sjöstrands bild sitter min kamrat Per-Anders Jörgensen.
Fredrik  är reporter på YA i Ystad och eftersom Per-Anders, släppt ytterligare en bok gör tidningen såklart en grej om det.
Du vet, boken "Eating with the Chefs" som jag tipsat om tidigare.

Du kan läsa hela artikeln här.

Jag sänder med två stycken "stulna" bilder från YA,s hemsida och när jag kollar på dom i boken ser jag att dom i YA,s webutsnitt är beskurna, så jag ber om ursäkt för det Per-Anders.

Översta bilden är från Franska Maison Pic.
Sommelierna som inte äter med den andra personalen, utan de tar med sin mat ner i vinkällaren.

Understa bilden är från Italienska Il canto.
Familjemåltiden på Il Canto i Siena är en helig stund för personalen.

(Vad jag menar med webutsnittet är att de flesta dagstidningar idag har en bildform där bilderna är 16:9 i storlek, eller som formen av en långfilm om du så vill, vilket innebär att det automatiskt skär bort yta både upptill och nertill i bilden.
Visst, en form av skandal såklart men i Per-Anders original finns alltså kocken Giobanni Astolfonis hela huvud med).

Jag hade också äran att få med Per-Anders Jörgensen i min kalender i julas.
Han blev 2013 års lucia i den och du läser det här.


Foto: Per-Anders Jörgensen

Foto: Per-Anders Jörgensen

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden