söndag 16 november 2014

Helvete!

Jaha, då börjar även den här helgen gå mot sitt slut.
Jag står ensam på Sydsvenskans bildredaktion och kan spela rätt högt på högtalarna.

Har varit på handboll i Lund som du ser här ovan.

Igår vandrade jag i regnet upp längs Avenyn i Göteborg (det regnar rätt ofta där) och smålog medan mina glasögon prickades och synen blev sämre och sämre.
Nu har jag nog haft glasögon i snart 10 år men det känns fortfarande nytt och då i regnet också lite onödigt.
Ja, ja.

Kom upp till Hasselblads center på Götaplatsen för att se Årets Hasselbladspristagarinna, Ishiuchi Miyako.
Okej, jag börjar med ett öppet sinne.
Nej!
Det går inte. Det tilltalar mig ingenting.
Det är skit rent av och såhär hård brukar ju inte jag vara här på bloggen.
Men nu får det väl ändå räcka?
Med så mycket duktiga fotografer i hela världen - borde det inte vara såhär svårt att hitta en värdig vinnare.
Ta ner skiten!
Sista jag var där hängde Vivian Maiers bilder på väggarna.
Fint och prydligt.
Nu försöker jag komma in på hennes hemsida men något med min arbetsgivare stoppar det.
Jag blir helt vansinnig här på kontoret.
Vill du se hennes bilder så kan du googla och finna hemsidan.
Eller skriv in hennes namn och lägg till ett .com så kan du kolla själv.


Nu kan jag ju bli det eftersom jag är själv här.
Men varför alla dessa spärrar och säkerhetsväggar och skit?

Jag bläddrar i Robert Franks bok "the Americans" om och om igen.
Har gjort det förr också.
Jag finner det inte, jag är ledsen men jag försöker att inte ge upp.
Den sägs ha förändrat hela fotovärlden.
Jag finner några andra fynd dock som ger mig mer.
Just nu.

Billy Bragg på Spotify.

Jag blir inbjuden på ett gig vid årsskiftet och det gör mig glad.
Annars.

Far åt helvete med dig!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden