måndag 17 november 2014

Quattro


Lukten av död glömmer jag aldrig. Det gör ingen annan heller, det kan jag lova.
Så stickande och söt på samma gång.
Tänk att det till jul är 10 år sedan Tsunamikatastrofen.
Den här bilden tog jag vid ett tempel i Thailand, där alla kroppar samlades upp för identifiering.
Närmare 500 kroppar låg i långa rader, svullna och svarta och runt dom gick kycklingar och pickade.
Det var ett märkligt uppdrag såklart och jag skickade hem bilder på läkarna som gick och letade tecken på liken och jag minns att det nyhetsmötet tog extra tid.
Det var svårt att på hemmaplan förstå hur det såg ut såklart.

Idag är det måndag och ny dag och ny vecka.
Min kalender är full med punkter.

Jag ser också att bladaren som var på månen är såld för 275.000 dollar.
Läs mer här.

Jag läser också mer om Robert Frank eftersom jag har en sådan "tid" just nu.
Du kan läsa också om du vill, här gör du det.

Min bil är inlämnad för nya gastankar och som hyrbil fick jag en fin Audi Quattro.
Splitterny.
Fint så.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden