söndag 3 juli 2016

Halvårsrapporten (2016)


Jag har precis kommit hem efter några dagar på fjället, det svenska fjället.
Jag har med regnkläder vandrat upp och ner för berg och hunnit tänka mycket.
Det är vackert för själen det där.
Främst var jag där med min dotter. (du ser en bild på henne längst ner i det här inlägget).

Precis innan jag åkte hann jag göra en halvårsrapport och lämna ifrån mig den.
Efter första kvartalet skrev jag det här inlägget.

En del grejer har faktiskt hunnit ändra sig på den tiden.
Livet lunkar på, på ett bättre sätt idag skulle jag säga.
Variationen är fortfarande stor och det är himla roligt.
Till veckan som kommer väntar två olika filmer, några fotouppdrag och så ska tidningen jag jobbar med göras klar och så blir det en hel del KB-bok som jag också är med och gör.
Det är fin variation det.

Jag klarade de där 25 milen som jag satte upp förresten.
Nu skulle jag vilja gasa det, men jag håller det för mig själv.

En holländsk tidning ville köpa min Zlatan bild som jag tog till boken till sitt omslag.
Det gjorde mig också glad.

------------

De flesta kollegor är nu på Gotland.
Almedalsvecka.
Jag var där en vecka för Expressen när jag jobbade där.
Bodde i Ulf Lundells (nej, han var inte där) svit på Visby hotell.
Det var fint.

Jonas Åkerlund har gjort Sigur Rós senaste video.
Snyggt gjord, du ser den här under.


Möjligen gick det åt lite droger under den produktionen men ändå.
Jag ska till Blekinge i veckan också, blir hur spännande som helst.
Återkommer till det senare, jag tar med mig hans film som inspiration.

------------

Värst vad alla är intresserade av Isländsk fotboll just nu då.
Förra året försökte jag lyfta just den, men då ville inte en enda veta av det.
Inte för fem öre ärligt talat.
"Det går fort i hockey" brukar man säga.

Tidningen Horisont ligger prydligt i lådan när jag kommer hem.
Tack för det Kalle Melander.

------------

Nej, det var ingen fullständig summering av andra kvartalet det där.
Men lås oss säga att det lunkat på fint och mer roligt än första.
Nu ser jag till att gasa under kvartal tre och då den 1 oktober ser jag vad som hänt sedan idag.
En del grejer är redan inplanerade. Några resor, några roliga grejer och sådär ska det fortsätta.
Vi har workshop i Kristianstad/Hässleholm, jag och Jonas Lindkvist i augusti, brukar vara en rolig helg.
Eller såhär - mer än rolig helg.

Jag är rädd att jag redan imorgon måste investera några grejer till som måste finnas med i utrustningen. Alltid lika tråkigt, men behövligt såklart.
Nu kommer det mail på vad det kan vara för saker är jag säker på.

Se till att ha en fin-fin sommar nu!

/LarsD



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden