söndag 4 juni 2017

Jönköping


Jag fick äran att åka till Jönköping på fotboll igår.
Solen sprack upp och Malmö FF vann med 1-2.
På bilden ovan gör Erdal Rakip 1-2 målet då han lyckades lobba bollen mellan målvaktens huvud och arm på något vis.
I klacken stod också den forne Malmö FF-spelaren Pontus Jansson, nu spelandes i Leeds United.
Han stod i klacken och skrek.
Det är han du ser i kepsen här nedanför när Markus Rosenberg tar en selfie på dem. 



Jag vaknar tidigt på hotellet.
Är nervös för jag ska strax hålla föreläsning och jag är dåligt förberedd.
Bengt Westerberg har precis snackat om politikens framtid och nu är det min tur.
Jag är i Almedalen och har blivit inbjuden att prata - helst inte fotografi, säger dem.
Jag har inte förberett mig och är stressad av det där.
Sen vaknar jag tidigt som sagt.
Tack och lov.

Det finns säkert något att analysera det där med, men det hoppar vi.
Nu ska jag istället gå ner i den lilla hamnen här och möta morgonljuset på ett fint sätt.

Hoppas din söndag blir kalas.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden