onsdag 12 mars 2008

30 grader kulört


Ledig onsdag idag. Jag har lämnat in mina mark II för lite rengöring men min 5D fick sig en riktig genomgång.
Jag hoppas jag får tillbaka dom snart.
Min tvättlina hemma ser inte ut som vanligt. Mina kameraremmar och mitt domkebälte luktar gott igen.
Det var bra med lite mjöl så fick man det fräscht igen. Borde göras oftare.
Idag fick jag ochså höra att min tokiga kompis Johan Bävman är nominerad till masterclass i world press photo.
Nu håller jag tummen på att han kommer med.
Då brottar jag ner honom och åker i hans ställe.
Jag skickar med en liten bild från Grekland som jag hittade i ixusen.
Visst ser det vackert ut? Det var det också.

Nu har jag fattat vad Tobbe menade med sitt inlägg om att skilja på reklam och journalistik på dn.se
Jag ser att när man kan kolla på Pauls bilder så får man också veta strax under vad som är bra mot mensvärk, huvudvärk osv.
Satan vad bra Pauls bild i Journalisten är på damen som ligger för döden i sängen och sonen och dottern som sitter bredvid och barnbarnet som leker med en ballong! När det är som bäst!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden