måndag 3 mars 2008

Måndag


Jag skulle egentligen varit i Florida nu.
Men jag backade ur i sista sekunden.
Det stör mig inte och Pontus Tideman som är där nu för oss sköter sig fint.
Istället var jag och Ola Torkelsson, Bonny och Lars Brundin över till Köpenhamn och tittade på Jochim Ladefogeds utställning, Mirror.
Jag saknade lite mer bilder från hans 6 åriga projekt. Det var för mycket fina porträtt som efter ett tag blev lite tråkigt.
Killen är ju grym, det är inte det men jag vet inte i en utställning kändes det kanske lite enahanda.
Jag såg filmen om hans utställning i London förra våren och då kunde jag knappt sitta kvar i stolen.
Den var grym. Tempo och bra musik gjorde den ännu bättre och det kanske var minnet av den som gjorde detta svagare.
Läs en artikel om honom som precis publicerats i tidningen FOTO här.
Eller så är det för mycket bodybuilding just nu.
Ladefoged har jobbat med sitt i flera år. Förra året fick Torbjörn Andersson pris i Årets bild med just bodybuilding.
I år drar Wennman in priser i POY och några av priserna har handlat om just det, bodybuilding.
Grymmast, eller fetast som kidsen säger nu för tiden kanske var Annie Leibovitz bilder från sådär 20-30 år sen när hon hängde med
bodybuildarna och då med Arnold Schwarzenegger i spetsen. Hon var mer bakom allting, ett rent reportage om livet på bodybuilding-touren.
Sen minns man ju såklart Jonas Lindkvist fin-fina reportage om Antonio.
Se lite av hans bilder här.
Grymt!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden