söndag 2 mars 2008

Söndag


Om 25 minuter börjar det en dokumentär om den legendariske fotografen Annie Leibovitz på Tv2.
Säga vad man vill om hennes bilder men alla har sett dom. Förmodligen har alla en åsikt om dom.
Bara en sån sak.
Igår var jag i skogen och drog ut en stor björk som jag sedan kapat ner till fina klabbar.
Jag vet , det känns rätt konstigt att skriva så för mig.
Idag dock, så har jag mycket ont i kroppen. Men en skön smärta på samma gång.
Nästa vinter blir det varmt i kaminen dessutom. Det som är konstigt med att stå ensam i skogen med lurar spelandes slumpvis musik från podden gör att man får skrämmande mycket tid att tänka.
Tänka dåligt, tänka bra. Många idéer och mycket annat med för den delen. Lärorikt, får ni chansen, ta den.
När jag kom in till kvällen var jag tvungen att få i mig lite foto också och har snöat in lite på att lära mig mer i photoshop.
Jag har insett att jag är helt oduglig när det gäller den biten. Men killen på moderskeppet som ni alla säkert redan känner till kan lära en massor. Mycket som vi på Sydsvenskan inte får använda men en del bra tips också.
Kolla hans hemsida och tanka hem TV-avsnitt där han visar hur man gör.
Se det gärna i din iPod.
Jag vet, det är nördigt men det är inget jag skäms för så att säga.
Nu när jag kom hem på kvällen låg helgens tidningar i lådan och Jenny Rydqvist som har redigerat mitt Tough Guy reportage har gjort det så bra.
Hon har gjort det mer än bra, hon är sååå duktig. Roligt.
Har du inte sett mitt bildspel så se det på min hemsida.

Har också vid hemkomst kopplat upp mig på POY,s hemsida och kollat lite nya vinnare där.
Vilken nivå det är på den tävlingen. Mycket är bara för bra. Nu har dom börjat släppa multimedia klasserna också.
Jag hittade två än så länge som gjort det i soundslides.
Det är synd att inte svenska årets bild nappat på klassen tycker jag. Känns lite bakåtsträvande kanske.
Nästa år kanske det kommer, vi får se. Nu på fredag väntar ju prisutdelningen och det ska bli roligt även om det här klädtvånget är en jobbig potatis för fler än mig enligt snacket som går.
Nu väntar en kvällsvecka för mig. I morgon innan jobbet hinner jag med Ladefoged i Köpenhamn.
Det ska bli riktigt skönt med lite inspiration.
Nu slår jag på TV,n.

1 kommentar:

Lars D sa...

Vilken jäkla stab hon har runt sig.
Det visste man ju i och för sig men man blir lika förvånad ändå.
Bilderna ser er ut som målningar. Jag tror inte hon har såna hårda regler när det gäller photoshop.
Såg ni den?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden