måndag 12 maj 2008

Gå upp på klippan


Shit! Idag skakades hela hotellet om ordentligt. Våning 14 där jag satt och jobbade med bilder skakade länge, länge. Jag gissar på minst en minut då huset svajade ordentligt.
Jordbävning 150 mil härifrån i Chengdu. Det skakade enda till Bangkok sägs det.
Läs om oss på Sydsvenskan.
Vi jobbade i morse och har nu lämnat det till sporten. Jag hoppas att det kommer in i tisdagens tidning.
Vi får se.
Annars började dagen redan klockan 04:00 av att min mobil ringde och väckte mig.
Helt i ordning, jag skulle till himmelska fridens torg och kolla. Eller snarare fotografera.
Rätt fräckt att åka runt i den här enorma staden och vara helt ensam på vägarna.
Se staden sakta vakna till liv.
Jag har inte många bonus bilder idag utan det får bli den här glada cyklisten från torget.
Nu väntar, middag igen. Med photomanagern för OS i sommar. Dessutom en sportfotograf (kinesisk, inte Adam)
Jag tar med mig visitkort och så ber jag om innerplansväst redan ikväll.
Det kanske inte går men jag står åtminstone överst på listan....haha

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden