onsdag 28 maj 2008

Lediga onsdagen


Foto: Jörgen Johansson/ Skånska Dagbladet
Det kommer ett mail från Jörgen med en bild av mig när jag är nere i Malmös nya stolthet "citytunneln".
Det var kallt som vintern och Jörgen fick låna en jacka av mig jag hade i bilen och som tack fick jag en bild av mig själv.
Tack Jörgen.
För några nätter sen såg jag att Kontinent gjort en bok som såg fin ut.
Jag såg den dock inte som jag skulle vilja utan i pubbelysning sent på natten.
Det känns som att Kontinent bestämt sig att gasa på och lyckats värva Torbjörn Andersson.
Casper Hedberg tror jag kan gå hur långt som helst, onödigt duktig. Roligt att dom satsar så mycket tycker jag.
Kolla deras hemsida här.
För ett tag sen satt jag på Bromma flygplats och råkade hamna bredvid en chefredaktör på en stor kvällstidning,
Han gapade i sin telefon så det var ingen som missade vad han sa, men jag fattade att han snackade med en av fotograferna som fått en grymt bra bild på någon kändis på stan. Alla var nöjda som fan.
Som fan!
sa han.
Men, det hade varit extra fett om vi hade haft bilden på nätet ännu snabbare.
- Nehej, det går inte att ta smygbilder med telefonen, hummade han.
Lösningen hade han själv. Plåta av TV,n bak på kameran med mobilen och mms, a in det till redaktionen nästa gång.
Klart och betalt! Så hade dom löst den stora frågan för att ta bildjournalistiken ytterliga ett steg i rätt riktning.
Sen blev det boarding och han lyckades faktiskt tränga sig förbi hela kön som stått där ett tag och många skakade på huvudet.
- Kvällspostens ansikte utåt, sa jag.
Han snackade ända in i planet tills flygvärdinnan sa till honom.
Mediafolk...suck...
Jag säger inget mer, kolla Kontinent istället.
Okej, jag säger Grattis till min kollega Håkan som fyller 40 år idag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden