lördag 6 december 2008

Den stora ensamheten utanför allt

Ingen har väl missat att Lemberg nu polisanmält PFK för förtal.
Läs här annars. 
Inte vet jag hur alla turer gått kring det där.
Det jag vet är att PFK är en kamratförening.
Jag vet också att allt jobb alla i PFK lägger ner är ideellt.
Tröttnar folk så tröttnar dom och då finns inte PFK kvar.
Jag tycker det vore synd. Det är lätt att sitta hemma och tycka att PFK borde och så vidare men som sagt, allt sker på fritiden och för vad?
För att andra ska sola sig i glansen på Årets Bild?
Hur kul kan det vara?
Vi måste vara rädda om bildjournalistiken och ÅB är en del av det.
 Jag lever gärna efter  Frank Zappas devis "shut up´n play yer guitar"

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det var en fin bild i sydis idag, den du tog på paret som gör ljusstakar. Berättelsen om Leon berör också.

Lars D sa...

Jaha, tack det var snällt.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden