torsdag 3 december 2009

Glöggkväll


Johan visar bilder och berättar.
Johan Bävman är den som är gäst ikväll och berättar om sig själv och sitt arbete.
Han är mogen Johan. Han säger så mycket tänkvärt och bra så man blir helt tagen.
Han visar bilder och berättar om sin historia, hur tanken var och hur det blev.
Alla priser som var roligt att få men som också är pressande att ha.
Hur har barnen det där nere nu? Han ställer några frågor till sig själv och han får sedan sälja några böcker.
Har inte du köpt en? Se då till att göra det och stöd ett sådant enormt arbete som Johan lagt ner på detta.
Vi inom det här borde åtminstone vara beredda att stödja ett sånt projekt i en bok.
Maila Johan och säg att du vill köpa en, bums.

Bonny kommer med egen glögg från musteriet som alla tycker smakar fin-fint.
PFK södra har köpt lussebullar för 18 kr styck så det är klart att det är en fin kväll.
Torbjörn Andersson som är en helt underbar man och helt outtröttelig när det gäller fotografi vinner den bild som vi lottar ut som Bävman tagit.
- Jag ska hänga den bredvid en Lennart Nilsson bild jag har hemma, säger Torbjörn.
Johan blir såklart stolt av bara det..

Nu är det snart fredag och det blir skönt det också.
15:30 laddar vi för fredagsbön och i morgon ser du här vilka bilder som är nominerade till veckans bild.


Johan signerar och Anna Bank kollar på.

Anna Bank och Johanna Wallin

Med spända förväntningar och fokuserade blickar lyssnar alla på Johan.

1 kommentar:

Mattias Johansson sa...

Det gör ont i mig att jag missade kvällen. Ont!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden