måndag 21 december 2009

Nej, men börjar det kännas lätt?


Jag börjar på allvar tro att jag blir färdig inför julen. Allt sätts på plats.
I fredags på bönen så fick alla på bildredaktionen sina julbrev och sina julklappar.
Brev och brev förresten men en liten julhälsning sådär och de flesta som inte snackat om något speciellt på medarbetarsamtalet fick en film. Eller speciellt, det gjorde ju alla men som jag kunde knyta upp en julklapp till menar jag såklart.
Idag fick jag iväg alla sammanställningar av medarbetarsamtalen och min lista på grejer att göra minskar hela tiden.
Det är ju mer än skönt det. Jobbar tisdag och onsdag och sen är det ledigt ett tag.
På onsdag har vi julfrukost på bildredaktionen för oss som jobbar. Samling lite innan arbetstid och IDK har dukat upp något delikat kan jag lova.
Bilden då?
Den är tagen i december 2000 strax söder om Dublin. Heads någonting. Där badar irländarna året om.
Det gör man ju här i Malmö också men här har vi bastu, det har man inte i Dublin.
Men vad kan man inte göra med fett och gladpack, som dom säger där, världens lyckligaste folk.

1 kommentar:

Anna sa...

Julklappar till fotograferna? Hos oss fick vi äta choklad i rökrummet.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden