tisdag 9 februari 2010

Jag fattar alltihop


Nu har jag varit på Tetra Pak och föreläst där. Ett trevligt och glatt gäng med många frågor.
Härligt.
När jag kommer hem ser jag att nya Aperture 3 kommit och tror du inte att man kan göra smidiga och lätta bildspel både med rörligt och med still. Final cut är kanske inte enda lösningen...
Kolla här och klicka dig fram och kolla hur lätt det är.
Sydsvenskan snackar vi en del om att tidningen måste vara ett ställe man går till. Lyssnar på föredrag, fikar, bläddrar i tidningar och surfar och umgås. Inte bara tidning alltså utan som ett häng, ett upplevelsecenter kanske.
Politiken har man kommit längre. Dom skapade en utställningslokal i den gamla presshallen.
Där ställer dom ut fotografier. World press photo är alltid där.
Nu på måndag så berättar deras fotograf Peter Hove Olesen om sina Haiti upplevelser.
Det kostar en hundring och jag tror det kommer dra till sig ett gäng med besökare.
Spännande och bra idé alltså. Tyvärr kan jag inte själv gå på måndag men hade gärna gjort det.
Se mer här.

När du ändå är inne på WPP så kan du kolla juryns hårda arbete här.
På fredag klockan 11.00 släpps årets resultat. Jag håller tummen för Sverige, hade varit otroligt roligt om någon har klämt en plats.

1 kommentar:

Claes T sa...

Stackars oss med PC.

Hörde med Soundslides och de har inga planer på att göra en funktion så att man kan lägga till rörliga bilder.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden