torsdag 10 februari 2011

Sundsvall 5



Dramatiken på berget. Vi tog en taxi ner från berget i Sundsvall till skolan där vi fick en snabb rundvandring.
Anna Gullmark och alla lärare presenterade sig fint och så två studenter.
Susanna Forsell från klass 1 och Robin Benigh från klass 3.
Det var en trevlig sammankomst och nu väntar snart middag.
På vägen upp för berget så klarade inte taxin den resan så vi fick helt enkelt hoppa ur.



Det var okej för det var bara 6 km kvar att gå och det snöade från sidan och lågskorna värmde fint.
Tobias Röstlund från Scanpix tog över hela berget och blev kung på berget.
Han styrde upp bilar och puttade på fint. En från restaurangen fick också stopp och hon bad om hjälp så vi var ett gäng som puttade på hennes bil och hon bad om hjälp för hon hade inget körkort och det var svårare då i snön.
DN,s bildchef Pär Björkman tog över ratten och styrde bilen fint upp för berget.
Hans väska låg dock i taxin en bit ner i backen, vi fixade den jag och Tobias.



Tobias jobbade vidare med trafiken.
När han löst hela Sundsvalls trafikproblem började han och jag traska uppåt och efter ett tag kom en räddande ängel som hade varmt i bilen och körde upp oss. Det var fint gjort.
Den bilden från den sista kilometern är mittenbilden. Längst ner studenterna Susanna och Robin.
Längst upp Sveriges nya trafikminister Tobias.
Nu 20 minuters vila innan middagen.
Ja, det är lite så det är här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ja.
Spik(nål) i foten.
Förra veckan gick jag slalombacken på södraberget upp och ner när jag plåtade Speedski-SM.
Hade 600 och 4 kameror med mig.
Och ingen bild blev det heller.

Jonas

Anonym sa...

Ser ut som ni bor mitt ute på landet??

Sheena sa...

De va som fan - bilderna från då vi hade blixtfoto är tydligen visningsbild för "Våra studenter". Kul!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden