torsdag 16 augusti 2012

David



Här sitter David Ashdown.
En riktigt, riktigt duktig sportfotograf. Tyvärr är han väldig hemlig.
Ingen hemsida hittar jag men han har länge fått mig att köpa Independent om jag är på dom brittiska öarna.
Det gjorde jag även nu när jag var på OS i London men hittade inte hans namn i tidningen.
Nu ser jag varför. Han har slutat och jobbade under OS för något som heter Nopp men hittar inte det heller tyvärr.
Det är synd för kanske hade du gillat hans bilder du också.

En gång på en fotbollslandskamp satt jag bredvid David. Han hade en 35mm i handen.
Det var allt.
Köpte tidningen dagen efter och visst. Hur bra som helst.
Fan!

Jag läser om vunna priser här.

En av hans kollegor på just Independent, Brian Harris lyckades vi faktiskt få hit på en föreläsning.
Jag tror även han åkte till Göteborg i den vevan.
Riktigt duktig han med och du ser hans hemsida här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden