måndag 27 augusti 2012

Fotografiska

Det finns väl inget säkrare utflyktsmål i Stockholm än Fotografiska.
Jag har skrivit om det så många gånger nu men gör det gärna igen.
Hann såklart med en snabb visit innan hemfärden. Christer Strömholm är så snyggt hängd så man häpnar. Bilderna har jag sett tidigare såklart men hela hänget känns så proffsigt. Extra roligt med detaljerna som ligger i montrarna. 
Hans dockor. Hans pennor. 
Små detaljer.
Lite som Hemut Newton museet i Berlin. Också roligt med sina grejer. Alla Helmuts väskor. Kul.

Sally Mann blev jag dock lite besviken på. Alltså inte utrymmet och hängningen, det ser väldigt fint ut men bilderna tilltalar mig inte ett dugg.
Jo, hennes gamla grejer.
Det vi sett så många gånger. Barnen när dom är små.
Det är vackert tycker jag.
Sen blir det lite för mycket fotolek på något sätt.

Kul också att Ann-Sofi Rosenkvist fått in sin film på Fotografiska. Filmat med en iPhone.
Gå och se du också.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden