fredag 10 augusti 2012

Lars


Det är fredag idag och OS går in i sin sista helg. Det är sjukt så fort ett sånt här mästerskap går.
Nu är det dags att packa ihop sina grejer och se till att serva dom ordentligt.
Canon stänger vid midnatt ikväll om man vill ha hjälp med något.

Jag vaknar av ett sms om ett grattis på namnsdagen.
Tack.

För några inlägg sedan bad min vän Jonas Lindkvist om att jag skulle berätta om en upplevelse vi hade på OS i Aten.
Jag ska försöka göra det.

På Aten-OS sista dag var det kanot och jag och Jonas gick ner på en fotograf-brygga som var som en T-brygga. Med vatten runt sig såklart.
En amerikansk fotograf hade lagt sina kameror på bryggan och det finns en regel på OS för oss fotografer och det är att det går inte att vakta plats om man inte står där.
Vi ställde oss där och han blev vansinnig.
- Jag har reserverat den här platsen, skrek han.
- Du får inte reservera plats på OS, sa vi lugnt.
- Jag har gjort hela kanoten och det har funkat så bra fortsatte han.
Sen gick han och hämtade fotochefen för att han skulle säga åt oss.
Vi flyttade oss direkt, jag och Jonas.
- Inga problem, sa vi.
Då blev ju chefen arg på den där amerikanen för att han sprungit och hämtat honom när det faktiskt inte var något problem.
Vid det här laget var amerikanen inte glad på oss.
Vi fnissade mest för bryggan var stor så det fanns gott om plats.
Loppet gick.
Italien, tror jag det var kom 3:a och skulle gå upp på nästa brygga men sket i det och drog upp sin kanot och allt på fotografbryggan och amerikanen skyndade fram med vidvinkeln, vad han nu skulle med bilder på dom att göra.
Men att backa på en brygga är ingen bra grej. Det är för övrigt också en bra regel.
Plums! sa det.
Det var ganska djupt. Upp till armhålorna och där på vattenytan flöt det minneskort, batterier, papper och en blixt minns jag.
Fotovästen låg som ett segel på vattenytan.
Jag gick fram och frågade snabbt om han reserverat den där platsen också.
Nu slog han i vattnet likt ett barn med båda händerna.
Han var vansinnig.
På prisutdelningen droppade det om honom och som sagt, det var sista dagen så Canon var stängt.
Jag och Jonas kunde inte titta på varandra på hela dagen utan att brista ut i skratt.
Minns också att jag tyckte det var lite gulligt med dom där kransarna vinnarna fick på huvudet.
Sverige tog guld förresten.

Att förlora är också en del av sporten.
Tack Jonas i NY för tips.

Hemma är det fredagsbön och för många fredagsmys. Själv ska jag på handboll.
Regel nummer 1 på handboll är.
Kommer bollen, låt den vara. Det är fullt med klister på den. Tar du på den är det kört!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skadeglädjen...den enda sanna glädjen! ;-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden