fredag 30 augusti 2013

Fredag. Nu igen...

Visst, det är fredag igen.
Den här veckan har gått ovanligt fort känns det som.

Jag har varit i Lund i början av veckan och nu gör jag alltså EM i fälttävlan här i Malmö.
Det är kul att fokusera på något och jag märker att jag får tillbaka glädjen när jag är inne på sportens värld.
Jag känner mig bekvämare där.
Inte bara för att en man från Sveriges Radio kom fram och kallade mig "Sveriges bästa fotograf".
Mer att jag vet hur det ser ut tror jag och vet hur folk beter sig.
Det har heller inte med att en fotograf från Ridsport kom fram och var så besviken att hon missat min och Jonas Lindkvist workshop i somras.
Klart att det ger lite boost men det är ändå inte det som sagt, men nu fick jag ju det berättat på ett "fint" sätt.

Nåväl.

Linda Axelsson håller i fredagsbönen idag. Jag gissar att det börjar gå mot den sista fredagsbönen.
Det känns ändå fint att vi lyckats sprida den traditionen vidare till tidningar både i Sverige, Danmark och Norge.
Jag tror dom är viktiga.
Men nu gäller det att hitta ett annat sammanhang och en naturlig mötesplats för framtiden.
Jag tror hon kommer bjuda på kärleksmums, hon har gjort det förut.
Goda.

Många undrar hur det går här på bildredaktionen och visst, i onsdags hade alla fotografer möten med ledningen men det kom inte fram så särskilt mycket mer.
Nästa vecka ska vi kanske kunna veta mer.
Eller nästa, eller nästa, eller nästa....

Jag jobbar i helgen, det känns fint.
Jag och IDK.

Kan inte tekniken ordentligt, måste ta tag i det nu.
Lära mig mer hur det fungerar.

Det är jag och Hussein El-Alawi här på morgonen.
Annars är det rätt dött.

Träffar Tommy Holl som är fotochef under EM här i Malmö.
Det var länge sedan jag träffade honom och jag minns våra resor till Dublin och melodifestivalen.
Han fick sin plånbok stulen och på en pub lyckades vi spela piano helt utan talang och kunskap.
Men det var roliga dagar.
Bara 100 meter från hotellet låg ett snabblabb och på den tiden var det drömmen.
Undrar om det inte hade öppet till 22 dessutom.
Det var tider.

Just ja! Det här inlägget är nummer 108 i augusti månad.
Såhär lite var det länge sedan jag bloggade.
Ett tag var jag riktigt orolig att jag inte skulle klara 100-gränsen jag satt upp.
Skönt! Får se hur det går i september.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden