fredag 16 augusti 2013

Jylland/Västerås/Stockholm/Malmö


Sista dagen på den långa semestern.
Jag var i Helsingborg och fotograferade lite.

Annars har kameran legat ganska tyst och lugn i en väska.
Synd.

Eller bra kanske.

"Jag rekommenderar människor att vara mer människor.  Särskilt män".

De orden hör jag Jonas Inde säga på Värvet som jag alltid lyssnar på.
Det är fint sagt tycker jag.
Har tänkt mycket på det idag.
Tanka hem och lyssna du också, det är dessutom världspremiär på hans nya bands låt Pang-Pang!.

Bilden är tagen på Jylland för någon vecka sedan.
Hav, himmel och fält. 
Sen drog jag i pyjamasbyxorna med båten till Göteborg och vidare till Västerås.
Det regnade hela tiden.
Letade efter Lisa Thanner när vi åkte genom Göteborgs skärgård.

Det kommer in mail från workshopdeltagare och det tycks som vi sydde ihop det där väldigt fint måste jag få skryta lite om.
En är redan igång med ett reportage, en annan har redan gjort ett bildspel.
En av våra nyfunna vänner har skrivit ner 14 sporter hen vill fotografera och har kollat av ett reportage också.
Känns väldigt roligt och det känns också väldigt konstigt att det var för en vecka sedan vi började runda av fredagen för att sticka ut till Arosvallen.
Jag och Jonas Lindkvist har nästan snackat om det här varje dag sedan dess.
Känns fint.

Jag ser på Facebook att Nicklas Elmrin är på Island. Jag tror han är där på workshop.
Jag vill höra allt om den senare och jag blir glad att vissa vill mer, mer, mer hela tiden.
Härligt.

Sa jag att det är fredag?

Ta dig en titt på detta under kvällen.

God helg!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden