söndag 25 augusti 2013

Landskrona 2


Knut Koivisto och Sanna Sjöswärd.

Igår fick jag möjligheten att spendera en dag på Landskrona fotofestival.
Jag är riktigt imponerad vad Thomas H Johansson lyckats göra och vilka människor han fått dit.
Må det bli en tradition av det här evenemanget så kommer det ännu mer folk nästa år.
Som jag förstod det var det redan långt över förväntan.
Här fanns ju som sagt utställningar, artist talks, föreläsningar, portfolievisningar, bar, bokshop, bildspelsvisning och mer som jag säkert missat just här.

Studio Tintin med Linus Höök i spetsen hade också en studio där för porträtt-plåtning och popcorn.
Kul.
Och solen sken, så där vackert sensommarhärligt runt teatern där det också var fest på kvällen.
Jag åkte innan den men det sades och jag hoppas att det också blev korvgrillning och bad på stranden.
Efter 01:00 alltså.
Lite som södra Europa.
Vi kan, vi låtsas och har det fint.
Många människor också, mycke roliga människor.
Bra föreläsningar.
Gratis, sa jag att det var gratis?

En riktig succé med andra ord.
Åk dit idag och ta del av den och åk annars dit nästa år om det blir en igen.

Jag själv fick äran att ha Emma Larsson och Jenny Leyman i min bil till festivalen.
Fint det med.



Emma Larsson, Torbjörn Andersson och Jenny Leyman.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden