söndag 18 augusti 2013

Söndagstips

Foto: Davide Monteleone/VII

Som om du inte visste det så är det söndag, jag tipsar dig om att ta en titt på Davides bilder.
Här gör du det.

Ja, eller varför inte Christopher Morris här.

Med lätthet kan du gå in på VII,s sida och kolla på vad du vill, det ligger mycket där.
Klicka gärna in dig på rubriken "Films" och lolla runt.

Bildbyrån har också lagt ut sina veckans bilder och det hittar du med lätthet här.

Eftersom det är söndag och ganska trist väder kan du också passa på att se den här lilla filmen från Bombay Flying Club.

Okej, det räcker inte?
Men då kan jag redan nu erbjuda en längre lista då.

Vill du se och lyssna på musik så börjar du med:
En dokumentär om Bo Kaspers Orkester som du ser här.
Sen tar du Paul Simon i New York som du ser här.
Nu är det dags för lite kortare grejer och då tar du dig en titt på Coldplay här.
Efter det så ser du dokumentären om pianisten Marika här.

Om du inte är inne på musiken, varför du nu inte skulle vara det, så kan du ta dig en titt på Kjell Alinge.
Du gör det här.
Sten Broman, den "token" ser du här.

Puh, ännu mer?
Okej då.

Ta dig en titt på detta, detta, detta, detta, detta, detta och detta.

Har du fortfarande svårt att aktivera dig?
Läs en bok, gå på bio eller bläddra i en fotobok.
Bor du i Stockholm?
Gå till Fotografiska och unna dig en lyxfika och köp några vykort och skicka till någon du gillar.
Titta på bilder sakta, sakta.

Jag såg förresten filmen "Känn ingen sorg" med min dotter i sällskap.
Rolig, precis som filmen G men modernare.
Kärlek, musik och lite droger.
Staffan Hildebrand var först dock.

Långt före.

3 kommentarer:

Fredrik Reuterhäll sa...

Jeeezuz! Vilken bombmatta! Grymt.

Lars D sa...

Fint va;-)
/LarsD

Mattias Johansson sa...

Hur skall jag hinna detta då?? Tips?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden