fredag 25 september 2015

Fredag!


Om sanningen eller det mest viktiga i livet formar sig från sociala medier så är jag på fel plats.
Enligt mitt sociala flöde så är 29:e våningen på Gothia Tower i Goteborg "rätt" ställe just nu.
Jag är inte där, alltså är jag fel på det.

Sitter istället i kalsongerna (svarta) och lyssnar på Bob Hunds låt "såå nära" som jag tycker växer och växer. Den är fin, även om jag hört bättre versioner kanske än denna.

Bilden tog jag i steget på väg mot Eiffeltornet i Paris.
De hade stängt av den stora parken så jag fick en rejäl omväg, men inget gnäll om det såklart.
Hallå...Paris ändå, eller hur?

---------------------------

Jag tror ärligt talat NA (Nerikes Allehanda) leder bildjournalistiken just nu i Sverige.
Det gör mig glad.
Jag minns att jag var där och föreläste för många, många år sedan.
Ett bra gäng som nu ändrats lite, men energin och viljan finns där.
Just nu live-sänder dom med en lokal fotograf (från Närke) som är i Kurdistan och här om dagen hade de flera sidor med hans bilder från IS i Irak, exklusivt för just NA.
Snyggt utgjort också och inget ihällt bara, eller mallat som det heter.
Redigerat. 
Fotografen heter Eddy van Wessel.
Här är hemsidan.

----------------------------

Idag får jag träffa många fina kamrater, jag ser fram emot det.
Måste komma närmare fotografiet, det är viktigt.
Tror jag tar med mig projektorn.

-----------------------------

Sa jag att jag ska till Barcelona nästa helg?
Det ska jag.

Funderar mycket på det här med bloggen just nu.
Jag märker att inte ens mina vänner läser den längre, då kanske det är dags att lägga ner den.
Om jag kör året ut och sen får det vara bra.
En julkalender och sen ett rejält avslut på den här eran, är det så det ska bli.
Värt att tänka på.

------------------------------

Jag blir lika förvånad varje gång mitt gamla organ Sydsvenskan kör så mycket jubelbilder från sportens värld.
Ett tag hade vi förbud mot det, som en bildjournalistisk idé.
Idag är det mer regel att det ska vara jubel. Idag hade Sydsvenskan jubel på Malmö Redhawks som igår fick stryk hemma mot något lag.
Jubel vid förlust (också) alltså.
Så märkligt.

-------------------------------

Men nu ska jag packa ihop mig här och gå vidare.
Ha en fin helg, det ska jag ha.




6 kommentarer:

Ingvar Andersson sa...

Jag läser varje dag!
...om jag nu räknas in som "vänner".
Fortsätt Blogga!
Ingvar

Ingvar Andersson sa...

tillägg till tidigare kommentar:
...för det är ju så att på din blogg kan jag
nu som pensionär, hänga med i vad som sker
i branschen.
Ingvar igen

Ian Matt sa...

Friday, coffee with Lars .. beautiful, relaxing after all the world's misery in the Guardian ..
You are wrong, many people read your blog, it would be a shame to put it down. I notice that your (our) fine colleagues (from Sweden)is always in the bushes. As soon as you write something then pops up several post just minutes after .. so. don't do it .. You have a nice blog, as your trademark .. change the concept a bit, add a little more of your everyday photos, you are too good .. And what the hell am I supposed to read and relax with. ha ha ha..
Don't do it..!! You are more read than (Sydsvenskan)... Don't joke any more.

Sláinte chugat!
Your devotee (older)colleague
Ian

Anonym sa...

Lägga ner:-) Nä du, det tror jag inte på..
Möjligtvis att du byter till vlog, det tror jag hade passat dig och hade även varit intressant för oss andra.

//Sellman

Torbjörn sa...

Eller kanske analogt!
Jakobsson

Lars D sa...

Hej Ingvar!
Yes, jag räknar dig som en vän och blir glad att du är inne varje dag, det känns fint.

Ian.
Thank you very much!

Sellman.
Ja, vi får se hur det blir. Har ju "hotat" med att lägga ner förut men vi får se var det slutar.
Att vlogga är roligt men tar ändå mer tid.

Torbjörn!
Vadå analogt menar du?

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden