tisdag 1 september 2015

Puckeln!


Det har varit lite av en puckel sista dagarna att komma över.
Jag har klippt film och det tar tid det där.
Några möten och tiden rusar fram.
Jag tror ärligt jag är färdig med min sista "sommarfilm" nu och den får premiär på "Fotosnack" på torsdag.
På fredag lägger jag ut den här på bloggen i vanlig ordning.
Eller, vanlig förresten. Mer på fredag alltså.

Det är en fin känsla när man får saker gjorda och kan gå vidare på nya.
Nytt filmmöte imorgon bitti.
Blir spännande.

Men jag skulle behöva rensa i garderoben. 
Jag hatar att leta efter grejer.

Jörgen Johansson är väldigt produktiv.
Det inspirerar alltid.

Jonas&Tobbe ringer.
Det gör mig alltid glad.

Sista numret av Lyckligt Lottad börjar smått ta form.
Blir bra att ta en liten paus över vintern.
Va?! Är det redan vinter.

Efter mer än 20 år med tjänstebil inser jag hur dyrt det är.
Ingen rolig grej alls, att köpa bil.
Jag drar på det in i det längsta.
Det kommer resultera i att jag inte har någon i flera månader.
Var så säker.
Det är lätt att hitta bilar som känns bra, men då kostar de ju också 700 tusen.
Typ.

Bilden är tagen i Adelaide, Australien och året var 2000. Svenska landslaget låg på träningsläger där innan OS i Sydney. Vi flög ner och gjorde en grej om "ångesten att gå upp tidigt och hoppa i bassängen" och det illustrerade vi med den här bilden. Hela OS i Sydney gjorde jag med film i kameran. Just i Adelaide kommer jag ihåg att jag åkte i timmar för att hitta ett lab för att framkalla filmen. 
Jag gjorde allt (då) för att slippa soppa i dosa.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden