onsdag 23 september 2015

Lyckligt Lottad


Idag trycks säsongens sista nummer av Lyckligt Lottad som jag varit med och drivit igenom tillsammans med några kollegor från Sydsvenskan.
Det började bara som ett namn, vi tyckte det var ett bra namn på en tidning.
Men låt oss göra den, sa vi och så gjorde vi den. 

Nu kommer alltså nummer 6 av den här gratistidningen.
Det har varit ett roligt projekt och mycket lärorikt också såklart.
Jag är också stolt att vi visar gröna siffror med så snabb start och i dessa tider.
Nu håller vi tummarna för nästa år då vi gasar lite.

I dagens nummer är det lite av skördetider så vi besöker Lisa Nordlander, som var med i första numret när hon gjorde färdigt för säsongen.
Nu skördar hon sin odlingslott i Lund och är mer eller mindre självförsörjande tack vare den.
Jag kan inte låta bli att tycka det är lite häftigt det också.
Men vi besöker också Almåsa i Malmö som har en egen vinodling på koloniområdet.
Det är lärorikt bara det, att få besöka och lära sig mycket om odling. 
Till nästa år kommer vi satsa mer på stadsodling också, men jag återkommer såklart till det.
Här är några sidor från dagens nummer.








I början av säsongen gjorde jag tre små filmer också om vårt projekt.
Se dom gärna!







Men nu måste jag ösa vidare här med nya möten och annat.
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden